Friday, December 23, 2005

Ravns traditionelle julehilsen, 2005

"Die Hard", "Air Force One", Linie 3, programmer om asa-troen og Georg Mikael - det kan kun betyde én ting: Det er jul!
Nu kan jeg nok ikke slippe afsted med at lyde så overrasket - den kommer jo ikke helt bag på os, den der jul! Kvantiteten af reklamer, artikler om hvordan de kendte holder jul og andre uforsete regninger fortæller det så rigeligt, og da jeg oven i købet har været velsignet med en forretning her i Den hellige Stad, som lavede julevindue i efterårsferien, har jeg haft ekstra lang tid til at blive fyldt med hjertevarmende julefryd. Et andet tegn er, at Lupoen blev indkaldt til service, og jeg er sikker på, at jeg skal hilse jer alle fra det samlede personale hos folkevogn i Haslev, som i år fejrer jul på Seychellerne.
Igen i år skulle der prøves nye ting og når man stikker næsen for langt frem må man også regne med at få nogle over ørerne ... eller det. I et anfald af overmod lagde jeg billet ind på stillingen som pædagogisk ansvarshavende på Kalbyrisskolen, men efter en eklatant dårlig samtale fik jeg den ikke. Da tingene ikke kører helt som jeg gerne ville have det på skolen, valgte jeg efter nogle søvnløse nætter at søge væk. Jeg kiggede derefter på en lignende stilling i Århus, men da det viste sig at være en stilling med for megen regneark-arbejde, slog jeg til, da jeg hørte om en almindelig lærerstilling i Køge. Her skal jeg overtage en ottende-klasse efter nytår, og jeg ser meget frem til igen at lave arbejde, som er nogenlunde tidssvarende uden at blive udsat for kollegial bagtale.
Det var naturligvis ikke en nem afgørelse; dels at "give op" dels at forlade ungerne, skolelederen og et par engagerede kolleger før tid, men jeg følte ikke, at jeg kunne se mig selv i spejlet længere.
Børnene i min nærmeste omgangskreds ser ud til at have det rigtig godt ikke mindst takket være nogle gode forældre; det drejer sig her om min lille niece, Amalie, min gudsøn, Hans-Christian og de tre havørne ved Tystrup Sø. Det er så noget flovt at indrømme, at jeg har set mest til de tre sidste, noget som skal ændres til næste år!
Og nu hvor proppen var af, skal min søster ha' en lille til maj - jeg har forslået at skrue op for varmen, men det var for sent!
Jeg ønsker jer alle en godt jul og et endnu bedre nyt år!

1 Comments:

Blogger Jesper Gammelgaard said...

& godt nytår i lige måde.
& så kunne man jo ligeledes nævne Ivanhoe, Dyrlægens plejebørn og Mr. Bean.
Linje 3 synes jeg holder jul hele året.
& hvor er Svend, Knud & Valdemar. Det burde altså være en fast tradition på f.eks. DR2.

1:56 pm  

Post a Comment

<< Home